Usein kysyttyä - TV ja viihde

1. Minne Sonera Koti TV:n saa?
2. Miten taloyhtiöön saa Soneran Kaapeli-TV:n?
3. Miten voin tilata maksukanavia?
4. Miten tulkitsen Kaapeli-TV-laskuani?
5. Pitääkö kaapelikortti palauttaa Soneralle, jos lopetan palveluni?
6. Mitkä ovat Koti TV -palvelun hyödyt?
7. Paljonko Koti TV -lähetys vie kaistaa?
8. Voiko Kaapeli-TV-laskun yhdistää samalle laskulle muiden Soneran liittymien kanssa?
9. TV-kanavat eivät näy, mitä voin tehdä?
10. Voiko Koti TV:n katseluun käyttää omia laitteitaan?

1. Minne Sonera Koti TV:n saa?

Koti TV tarvitsee toimiakseen Soneran laajakaistaliittymän. Koti TV:n ohjelmapalveluiden sisällössä on laajakaistaliittymästä ja maantieteellisestä alueesta johtuvia eroja.

2. Miten taloyhtiöön saa Soneran Kaapeli-TV:n?

Taloyhtiön on tilattava kaapeli-TV-liittymä, yksittäinen taloyhtiön asukas ei voi tilata liittymää. Ota yhteyttä taloyhtiösi isännöitsijään tai hallitukseen. Taloyhtiön edustaja (isännöitsijä tai hallituksen edustaja), ota yhteyttä lähimpään myyjäämme, niin puhutaan lisää.

3. Miten voin tilata maksukanavia?

Koti TV:n voit tilata Omilta Sivuilta. Tilauksen voit tehdä Koti TV:n asetuksien sivulla.


Kaapeli-TV:ssä voit tilata uusia maksukanavia asiakaspalvelumme tai Sonera Kaapeli-TV -jälleenmyyjien kautta. Voit tilata maksukanavia myös tekstiviestillä, jos käytössäsi on jo Soneran kaapelikortti.

4. Miten tulkitsen Kaapeli-TV-laskuani?

Kaapeli-TV-palvelut laskutetaan etukäteislaskutuksena. Laskullasi laskutetaan aina tulevaa ajanjaksoa. Laskutusjakso määräytyy tilausajankohdan mukaan, mikäli sinulla on useampia Kaapeli-TV-palveluita, voi niistä muodostua erillisiä laskuja.

5. Pitääkö kaapelikortti palauttaa Soneralle, jos lopetan palveluni?

Mikäli lopetat kaikki Kaapeli-TV-palvelut, palauta kaapelikortti postitse asiakaspalveluun tai lähimmälle Sonera Kaapeli-TV -jälleenmyyjälle. Kortti on Soneran omaisuutta ja palauttamatta jääneestä kortista veloitetaan 20,16 euroa.

6. Mitkä ovat Koti TV -palvelun hyödyt?

Sonera Koti TV tarjoaa erittäin kattavan ja laadukkaan tv-tarjonnan, josta löytyy valinnanvaraa vaativampaankin makuun. Koti TV tarjoaa myös HD-tason (teräväpiirto) tv-ohjelmaa ja kattavat videokirjastot. Voit lisäksi hankkia Koti TV -palveluun tallentavan digiboksin sekä Spotify-musiikkipalvelun.

7. Paljonko Koti TV -lähetys vie kaistaa?

TV-kanavien katselu vie kaistaa noin 8 megaa. HD-tason ohjelma vie kaistaa noin 18–20 megaa.

8. Voiko Kaapeli-TV-laskun yhdistää samalle laskulle muiden Soneran liittymien kanssa?

Kaapeli-TV-laskua ei vielä toistaiseksi voi kytkeä yhteislaskuun. Yhteislasku toimii tällä hetkellä internet- matkapuhelin- ja kotipuhelinliittymien kesken.

9. TV-kanavat eivät näy, mitä voin tehdä?

Sammuta laitteista virrat (digiboksista ja TV:stä). Tarkista, että johdot (scart-, antenni- ja virtajohto) ovat varmasti kiinni ja kytkennät oikein. Käynnistä laitteet uudelleen. Tee tehdasasetusten palautus ja kanavahaku uudelleen. Varmista vielä, että kaapelikortti on varmasti oikein päin digiboksissa. Mikäli toimenpiteet eivät auta, ota yhteyttä vikapalveluumme 0206 90101 (mpm/pvm). Ennen yhteydenottoa voit auttaa meitä vianselvityksessä tutustumalla Ohjeisiin ja vinkkeihin.

10. Voiko Koti TV:n katseluun käyttää omia laitteitaan?

Koti TV -palvelu toimii Soneran toimittamalla digiboksilla. Tarvittaessa Sonera toimittaa palvelureitittimellä (vastaa DSL-modeemia). TV-laite on asiakkaan oma, ja siinä pitää olla joko SCART- tai HDMI-liitäntä. Soneran toimittamat laitteet ovat aina Soneran omistuksessa, ja niiden omistus ei vaihdu edes sopimuskauden lopussa.